Persbericht Landschapsbiografie Lievelde 13-9-2016

Persbericht: Rozendaal, 13 september 2016

Doe mee met beplantingsproject ‘Lievelde in het Groen’

Wilt u als inwoner van het buitengebied van Lievelde graag een hoogstamboomgaard of een mooi vogelbosje in de hoek van uw erf? Of wilt u een fraaie haag of singel met streekeigen bomen of struiken? Kom dan naar de informatiebijeenkomst van het beplantingsproject ‘Lievelde in het Groen’ op dinsdag 27 september. De informatiebijeenkomst wordt georganiseerd door Lievelds Belang en vindt plaats in het Bernard Vos Clubhuus, Bergstraat 5 in Lievelde. De avond start om 19.30 uur, inloop is mogelijk vanaf 19.15 uur.

Met het project ‘Lievelde in het Groen’ wordt u dit jaar, als inwoner van het buitengebied van Lievelde, op een eenvoudige manier de mogelijkheid aangeboden om met subsidiemogelijkheden zowel grote als kleine landschappelijke groenelementen te realiseren op uw erf, perceel of daarbuiten. ‘Lievelde in het Groen’ is een initiatief van Lievelds Belang in samenwerking met Stichting Landschapsbeheer Gelderland. Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door financiering van de gemeente Oost Gelre en de Provincie Gelderland.

Informatiebijeenkomst ‘Lievelde in het Groen’ op 27 september
In het project ‘Lievelde in het Groen’ kunnen inwoners van het buitengebied van Lievelde   grote en kleine landschappelijke groenelementen op het erf, het perceel of daarbuiten aanplanten. Op de informatiebijeenkomst op 27 september vertelt een adviseur van Stichting Landschapsbeheer Gelderland (SLG) meer hierover. Daarnaast komt het landschap van Lievelde aan de orde, welke beplanting hier thuishoort en hoe bewoners hun erf zelf diervriendelijker kunnen maken.

Groenspreekuur
Na deze informatiebijeenkomst vindt op 18 oktober een ‘Groenspreekuur’ in het Bernard Vos Clubhuus plaats. In dit spreekuur kunt u in een individueel gesprek uw beplantingswensen voorleggen aan een adviseur van SLG om samen te komen tot een uitgewerkt beplantingsplan voor uw eigen erf. U kunt zich voor dit spreekuur opgeven tijdens of na de informatiebijeenkomst van 27 september. In het plantseizoen van 2016/2017 wordt een gezamenlijke bestelling van plantmateriaal gedaan. Op een feestelijke uitdeeldag ontvangen deelnemers de bomen en de struiken. De combinatie van gezamenlijke inkoop en subsidiemogelijkheden zorgen ervoor dat de eigen bijdrage voor deelnemers beperkt blijft. We hopen zo met elkaar te kunnen genieten van een nog mooier en groener Lievelde.

Bent u niet in de gelegenheid om naar de informatiebijeenkomst te komen, maar heeft u wel belangstelling voor ‘Lievelde in het Groen’ of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met Clemens Weenink, contactpersoon van Lievelds Belang, via tel. 06-29369492 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Noot voor de redactie:
Neem voor meer informatie over ‘Lievelde in het Groen’ contact op met projectleider Christien van der Zwart van SLG, tel. 026-3537444 of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Laatst aangepast opmaandag, 19 september 2016 18:56
Lievelds Belang

Het belang van Lievelde - voor u. Welkom.

De vereniging Lievelds Belang is er voor iedereen die iets met Lievelde te maken heeft. Natuurlijk de inwoners. Maar ook de bedrijven, verenigingen en ieder ander die Lievelde een warm hart toedraagt.

Website: www.lieveldsbelang.nl

Laat een reactie achter

Zorg ervoor dat u de verplichte (*) velden invult waar dit is aangegeven. HTML code is niet toegestaan.

Ontvang de nieuwsbrief

Wilt u het nieuws van Lievelde en Lievelds Belang per e-mail ontvangen? Meld u dan hier aan.
Please wait

Contact info